tisdag 5 juli 2016

Lite uppdateringar:)


Jaha nu har det gått så där länge sedan man uppdaterade här igen :( Händer alldeles för mycket i mitt liv för att jag skall hinna med eller komma ihåg att uppdatera :)

Ja lilla Carma växer och frodas, blir 6 månader den 13 juli, tiden går alldeles för fort.
Lilla sötnöten <3 td="">
Lite utställningsträning

Kan stå fint i alla lägen :)

Håller koll på grannen snett över

Carmas första utställning, premiären gjordes i Norge. Hon blev då 1:a i sin klass men sedan slagen av den äldre tiken. Skötte sig alldeles utmärk som om det var detta hon var född till.

Vilar i stolen och har samtidigt bra koll på vad som händer runt omkring
Meningen är att vi skall träna lite olika saker tillsammans och då kanske hitta något förutom utställning som vi båda gillar.

I helgen var hon på sin första utställning i Sverige, men mer om det senare :)

Lilla Dolly går från klarhet till klarhet, är så glad att jag behöll henne och jag tror att vi kommer få mycket kul ihop hon och jag. Härlig att träna med och är väldigt lyhörd. Älskar verkligen den lilla trollungen.


Myser i solen

Span på fågel :)
fantastisk bild på Dolly som laila Ström har tagit

Fotograf: Laila Ström

Här är vi på utställning i Norge

Norge

Varför tar du alltid fram kameran mamma?

Vackra

Fina Dolly

Älskar verkligen att ligga i solen


Hon har ju varit på lite utställningar och det har gått väldigt bra för henne. I helgen var det så dags igen men det kommer lite längre ner i texten om hur det gick 

Nu är det då dags för vidunderliga och vackra Ada
Ada på Vara-Grästorps Brukshunds klubb
Stilstudie
Ada i Norge
Så vacker <3 td="">

Hoppas så mycket på denna lilla goding ju äldre hon blir <3 p="">


 Då har turen kommit till ljuvliga Cerise, hon är en tik som bara blir bättre och bättre. Hon utvecklas i precis takt och kommer bli fantastisk när hon är färdig. Även hon har varit på lite utställningar och hon precis som dom andra sköter sig med den äran. Hon var även hon med nu i helgen som det kommer mera om sen.

Lite träning

Mera träning

Cerise var också i Norge

Cerise i Norge

Träning :)

Här har vi precis kommit ut från röngten av höfter och armbågar
Just nu har vi goaste Diego på besök, det är både roligt och jobbigt. Att få två tjejer att få busa med hela dagarna är jättekul tycker han men det kan bli lite mycket ibland. Självklart har jag passat på att fota honom. Även han fick sig en utställningsdag och om jag får kommer jag att låna honom fler gånger.

Står bra på egen hand

Så vacker

Utställningsträning

Varmt i solen

Vet hur man skall stå

Ja vart är vi nu då? Inne i juni och vår resa till Norge. Ni har fått lite försmak på de tjejer som var med oss dit upp. Dock inget om Hulda eller Destiny. de hundar som var med oss var: Hulda, Destiny, Ada, Cerise, Dolly och Carma. Alla ställdes i Drammen förutom Destiny och Carma (som var för liten för den utställningen). det gick mycket bra för alla tjejerna tycker jag. Dolly fick Excellent med CK och blev 2:a i klassen oplacerad i bästa tik. Cerise fick Excellent med CK 4:a i klassen, oplacerad i bästa tik. Ada fick Very Good men skötte sig exemplariskr och efter ett litet snack med domaren dagen efter så förstod jag hans kritik prefekt :) Hulda fick Excellent men fick klara sig utan CK.
Efter utställningen var det dags att åter bege sig hem till Inger för att avnjuta en mycket trevlig kväll. Spöktåg tog Inger med på oss på kvällen. mycket trevlig helg......

Dagen efter var det dags för utställning i Norska terrierklubbens regi i Mjörndalen. Då var det Carmas utställningsdebut och det gjorde hon med den äran. 1:a med HP i sin klass, slagen sen av den äldre tiken. Så duktig lilla flisan <3 div="">

Ada skadade tassen och fick inte vara med den dagen. Dolly och Cerise fick Very Good, Dom skötte sig alldeles utmärkt, bara jag som klantade mig och anälde cerise i fel klass haha.... Hulda fick Excellent med CK men oplacerad i Bästa tik. Still going strong snart 7 år gammal. Underbara tjej <3 div="">





Bilder tagna i Drammen 

Nu kommer vi så fram till denna helgen som hade kunnat sluta i fullständig kastastrof. Lördagen startar med ösregn och man skulle nästan kunna tro att himlen öppnat sig. På väg upp till Borås får jag vattenplaning på bilen. Reder upp detta bara för att få ett samtal om att Lemmy bestämt sig för att försöka tömma fodertunnan på egen hand under fredagskvällen. han ser ut som en högdräktig tik och går på samma sätt :) får upp tältet så småningom och är dyblöt in på bara skinnet. Får sedan reda på att Kobane med familj inte kan komma till Gränna då de ligger i magsjuka, så kände jag att nu ger jag upp........ Som tur är kommer det massa trevliga människor som får upp min glädje. Så var det då dags för Dolly att gå in i ringen...... KATASTROF....... 
Hunden tar inte ett enda riktigt steg i ringen utan ser halt ut, hoppar agility och passar...... Konstigt att hon fick ett Very Good..... men hon är dock lika ljuvlig ändå <3 p="">
Cerise skötte sig med bravur och fick Excellent men inget CK. Eftersom Lemmy inte kunde komma så var det bara att packa ihop sig och fara hem för att ladda och sova inför årets stora evenemang..... RASSPECIALEN I GRÄNNA

Upp klockan 3 på natten för att lämna Göteborg ryggen vid 5, var uppe i Gränna halv 8 och kunde i lugn och ro installera oss i tältet som Laila satt upp dagen innan för oss. Alla hundarna var med, den ända som inte skulle ställas var Destiny men hon var maskot och det är hon allra bäst på. Handlerproblemet som jag hade löste sig genom att Cilla hjälpte mig att visa Carma. Å på vilket sätt hon gjorde det!!!! Carma blev 2:a i sin klass med HP. vackra underbara lilla tjejen. !6 anmälda tikvalpar anmälda i hennes klass.




Under tiden som Cilla visar Carma står jag och väntar på att få bli bedömd med Diego som har utställningsdebut i Gränna. Han skötte sig exemplariskt och man skulle kunna tro att han aldrig gjort annat eller tränat väldigt mycket. han fick ett Very Good men med jättefin kritik.

Finaste Diego
                                                  



Det var 42 anmälda hundar i hans klass, super stolt över honom. Han gjorde allt jag ville att han skulle göra. 

Så var det äntligen dags för Dolly, hur skulle hon sköta sig idag? Den stora frågan.....
Hon skötte sig alldeles utmärkt, travade som en gud och stod som en gudinna. Hon fick Excellent och blev utplockad bland dom 8 bästa i en jättestor klass med över 60 anmälda tikar. Fy fasen var stolt jag var över henne.

Underbara DollyDollan <3 br="">

Sist men absolut inte minst var Cerise. Hon gick i Unghundsklass med 20 anmälda hundar. Som vanligt skötte hon sig exemplariskt och jag kan inte vara mer nöjd med henne och hennes resultat. Hon fick Excellent och placerade sig som 4 i klassen dock utan CK men vad gör det. Sjukt stolt är jag över henne <3 p="">



Vilken helg det varit!!!! Tack alla för en mycket trevlig helg. Framför allt ett stort tack till Laila, Cilla, Anette (min klippa), Amanda och Andreas (mina underbara valpköpare)

TACK ALLA FÖR EN OFÖRGLÖMLIG HELG












Inga kommentarer:

Terrorister ❤️

 Här kommer det lite bilder och filmer på Iris, valparna och Issa