måndag 24 mars 2014

Malmö Internationella utställning 23 mars 2014

Börjar dagen med att gå upp klockan 03:30 och gör mig klar för en dag i Malmö. lägger in hundar och packning i bilen och styr kosan mot Hällesåker där jag hämtar Sonja.

Destiny, Sasha & Grim har vi med oss i bilen, ingen trafik nästan så det är att sätta cruisen och bara njuta av en lugn bilfärd. Väl nere i Malmö ca 8:00 så skall man hitta rätt, hitta parkering ta sig in i på utställningen tillsammans med åtskilliga andra människor och hundar.

Först ut av mina hundar var lilla Sasha som debuterade i valpklass 6-9 månader. Mitt lilla rådjur, hon är så duktig den lilla. Skötte sig jätteduktigt i ringen. Domare var Natasa Blanusa från Kroatien

Hennes kritik blev:
6 month, lighter female, a bilt high on legs, correct propotions of head, nice expression, correct topline, could have a bit more substance, nice typical movment, excellent coat, excellent temperament.
Sasha blev 4:de valp inget Hp

Jag hade också den stora äran att få ställa Lemmy igår, han fick excellent men oplacerad i öppenklassen.

Sen var det dags för min stjärna att glänsa  hon blev inte BIR eller tog inget CERT men för mig var hon en vinnare ändå. Hon skötte sig exemplariskt och rörde sig som hon aldrig gjort förut i ringen. Vi har tränat mycket för detta och är så glad att det givit resultat. Hon är en fantastisk hund och vi har roligt tillsammans. Skit samma om hon blir Champion eller nåt annat för den delen. Hon är en underbar vän och vi har förbannat roligt ihop.

Hennes kritik blev:
Strong girl, compact, good size, excellent bone, strong almost heavy head, correct expression, nice format of body, topline could be cleaner, nice coat and condition, very nice temperament.
Excellent oplacerad i öppenklassen.

Therese Ställde Ella (Rochamgo's Charming Charyna)
Hon fick very good pga av sin rygg, men hon skötte sig ypperligt och gick som en klocka med Therese. Bra jobbat av er båda.

Sen var jag med och hjälpte Eva med hennes uppfödargrupp. Sen var det hemfärd :)
packa bilen med hundar och allt annat. Vi hade 3 hundar med oss ner och 4 därifrån :)

Destiny & Sasha i deras bur bak i bilen, Grim i den andra buren och Lemmy fick sitta i baksätet inmurad bland all packning. Säkert satt han i allafall. Nu började en lång resa, först med ett litet stopp på Max i Löddeköpinge och sen till Borås för att lämna Lemmy, vidare till Härskogen där Grims matte hämtade honom. Hällesåker stod sedan på programmet för att lämna hem mitt  goa  resesällskpa Sonja.

Efter det var det hem och ge dogsen mat och sätta ner rumpan i soffan. Klockan var då halv 9. Många timmar blir det när man är iväg.

Tack till min underbara man som tar hand om det här hemma när jag är ute och far.


Inga kommentarer:

Terrorister ❤️

 Här kommer det lite bilder och filmer på Iris, valparna och Issa