onsdag 27 juli 2011

Skall bättra mig

Jag har varit lite dålig med att uppdatera min blogg, men jag skall försöka att göra tätare besök och hålla er informerade om vad som händer.
Det har ju varit mycket nu med klubben och vi har haft vår rasspecial nu. Efter det är det ju en del arbete som skall göras med. Alla resultat skall kontrolleras mot varandra så att det inte blir några fel på hundarnas resultat. Sen skall allt göras klart för vidare leverans till Svenska terrierklubben som sedan skickar det vidare till SKK. Puh lång process men en rolig sådan.
Jag vad kan man säga om vår special iår………….På det stora hela fungerade allt som det skulle, men det fanns också saker som var fullständigt tokigt. Det som är viktigt är att man lär och gör om rätt.
Det finns en del människor som jag vill skänka ett extra stort tack. Utan er och styrelse som var på plats hade inte dagen blivit så lyckad.
Nu skall vi titta framåt till nästa år och jobba för att den utställningen skall bli i det närmaste perfekt Ler
Jag älskar att jobba med dessa sakerna och jag hoppas att jag kan få förtroendet att leda det 1 år till. Har lärt mig massor av att vara utställningsansvarig. Jag har hållit på med utställningar i många år på flera olika sätt, suttit i kommitéer, jagat domare, varit ansvarig för rersultatredovisning m.m. Trots stor erfarenhet så är det inte det samma när man själv sitter och har det yttersta ansvaret.

För att gå till något helt annat……..
I höst kommer jag och Hulda att åka på en massa utställningar, det skall bli så roligt (men en tanke går till de som arrangerar). Jag ser fram emot att ställa henne en del nu. Hon är så underbar min lilla docka och jag hoppas att det kommer att gå bra för henne. Vi startar men Svensk Vinnare efter det blir det Backa Mo och Tånga Hed i augusti. I september blir det Bjuv och Sofiero. Sen står Växjö och terrierderbyt på schemat, stora Stockholm blir sista för året. My Dog kommer vi givetvis att gå på. Där kommer jag även att ha montern nästa år.

Hulda skall ju även paras i vinter och jag håller för fullt på att leta hane till henne. Skall kolla på en hane nästa vecka som jag är barsligt förtjust i. Skall bli så kul att se honom igen. mer info kommer om detta senare i år.

Inga kommentarer:

Terrorister ❤️

 Här kommer det lite bilder och filmer på Iris, valparna och Issa